RILOH Technische Dienstverlening en Handelsonderneming
  • Email
  • Home
  • Over ons
  • Partners
  • Service
  • Storingsformulier
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Home» Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden RILOH Technische dienstverlening en handelsonderneming

 

1.             Definities

1.1                 In deze algemene voorwaarden (“Voorwaarden”) wordt verstaan onder:

(a)     RILOH Technische dienstverlening en handelsonderneming:

RILOH Technische dienstverlening en handelsonderneming (verder in dit document aangeduid als RILOH) te Beuningen, de gebruiker van deze algemene voorwaarden.

(b)     Afnemer:

Iedere natuurlijke- of rechtspersoon die uit hoofde van een overeenkomst in het kader van zijn beroep of bedrijf consumptiegoederen verkoopt en die producten van RILOH afneemt, dan wel daartoe met RILOH in onderhandeling treedt.

(c)     Consument:

Dit is de particuliere koper, die producten en of diensten afneemt, dan wel daartoe met RILOH in onderhandeling treedt.

(d)     Overeenkomst:

Iedere overeenkomst die tussen RILOH en Afnemer of Consument tot stand komt, elke wijziging of aanvulling daarop, alsmede alle rechtshandelingen ter uitvoering van die overeenkomst en, achteraf bezien, alle rechtshandelingen benodigd voor het aangaan van die overeenkomst.

(e)     Producten:

Alle goederen die het onderwerp zijn van de overeenkomst.

(f)      Diensten:

Het verrichten van arbeid door RILOH die het onderwerp zijn van de overeenkomst.

(g)     Fabrikant:

Vervaardiger van de Producten.

(h)     Leverancier:

De groothandel waar RILOH de goederen van afneemt voor verkoop aan andere Afnemers of Consumenten.

(i)       Order

Iedere opdracht van Afnemer of Consument, in welke vorm dan ook.

 

2.             Toepasselijkheid

2.1           Deze voorwaarden maken deel uit van alle Overeenkomsten en zijn van toepassing op alle (overige) handelingen en rechtshandelingen van RILOH, Afnemer en Consument.

2.2                 Eventuele algemene voorwaarden of bijzondere bedingen van Afnemer en Consument zijn uitsluitend van toepassing voorzover deze door RILOH uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.

2.3                 Voorzover partijen op basis van deze Voorwaarden een Overeenkomst sluiten verklaren zij zich ermee akkoord dat deze Voorwaarden ook op latere Overeenkomsten tussen hen van toepassing zullen zijn, onverminderd artikel 16 van deze voorwaarden.

 

3.             Aanbiedingen / totstandkoming overeenkomst

3.1                 Een aanbieding of prijsopgave bindt RILOH niet en geldt slechts als een uitnodiging tot het plaatsen van een Order door Afnemer of Consument.

3.2                 Overeenkomsten komen eerst tot stand nadat Orders door RILOH schriftelijk, waaronder begrepen per e-mail, zijn aanvaard dan wel wanneer een aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de bedoelde Orders.

 

4.                    Levering

4.1           De levering geschiedt op het moment waarop de producten het magazijn van RILOH hebben verlaten, of voorzover verzending door oorzaken buiten de schuld van RILOH niet mogelijk is, op het ogenblik waarop aan Afnemer of Consument is meegedeeld dat de producten ter verzending gereed staan.

4.2           Voorzover Afnemer of Consument de Producten niet tijdig afneemt, of wanneer levering op afroep is overeengekomen en niet of niet tijdig wordt afgeroepen, is RILOH gerechtigd om de Producten voor rekening van de Afnemer of Consument op te slaan of te doen opslaan, dan wel de bedoelde producten aan derden te verkopen. Afnemer of Consument blijft de koopsom, vermeerderd met rente en kosten aan RILOH verschuldigd, voorzover van toepassing met vermindering van netto opbrengst van de verkoop aan een derde.

4.3                 RILOH is gerechtigd om verzending van voor Afnemer of Consument bedoelde Producten te laten plaatsvinden vanuit een andere plaats dan waar het magazijn is gelegen. Het magazijn van waaruit wordt geleverd wordt dan geacht het magazijn van RILOH te zijn en de bepalingen van dit artikel blijven onverkort van kracht.

 

5.             Leveringstijden

5.1           RILOH zal de door haar opgegeven leveringstijden zoveel mogelijk nakomen.

5.2           De afleveringstermijn vangt aan op de datum waarop de Overeenkomst schriftelijk wordt bevestigd, ofwel op het moment waarop aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de Orders, welke van de twee het laatst ligt in tijd. Indien en voorzover RILOH voor het nakomen van de Overeenkomst afhankelijk is van informatie die door Afnemer of consument dient te worden aangeleverd, gaat de leveringstermijn in op het moment dat de Afnemer of Consument alle ter zake relevante informatie, ter beoordeling aan RILOH, heeft verstrekt.

5.3           Bij het overschrijden van de leveringstermijn heeft Afnemer of Consument geen recht op schadevergoeding terzake. Afnemer of Consument heeft in dat geval evenmin recht op ontbinding van de Overeenkomst of annulering van de Order, behoudens voorzover Afnemer of Consumenten ten gevolge van de overschrijding genoodzaakt is geworden de te laat geleverde of af te leveren Producten elders in te kopen. Afnemer of Consument is alsdan gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden voorzover dat strikt noodzakelijk is.

 

6.             Deelleveranties

6.1           RILOH heeft ten allen tijde het recht in gedeelten af te leveren. In dat geval wordt iedere deelleverantie beschouwd als een afzonderlijke Overeenkomst waarop deze voorwaarden onverkort van toepassing zijn.

 

7.             Prijzen

7.1           Alle door RILOH genoemde prijzen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, inclusief franco aflevering binnen regio Twente, uitgedrukt in euro’s, exclusief BTW of indien uitdrukkelijk vermeld inclusief BTW, en exclusief eventuele andere kosten.

7.2           Wijzigingen van factoren die de prijs van RILOH kunnen beïnvloeden zoals –maar niet beperkt tot- inkoopprijs, koersfluctuaties, overheidsmaatregelen en in- en uit-voerrechten, mogen door RILOH aan Afnemer of Consument worden doorberekend.

 

8.             Risico

8.1           Vanaf het moment van levering komen de Producten voor risico van Afnemer of Consument.

8.2           Tenzij schriftelijk anders wordt verzocht en overeengekomen, geschiedt verzending van de Producten op kosten van RILOH en op een door RILOH te bepalen wijze.

8.3           Het laden en het vervoer van de te leveren Producten geschied voor risico van RILOH indien deze daar zelf zorg voor draagt. Het lossen van de geleverde producten komt ten alle tijde voor risico van Afnemer. Indien RILOH deze producten plaatst bij de Consument is het risico voor RILOH totdat de Producten geplaatst zijn.

9.             Overmacht

9.1           Indien RILOH als gevolg van overmacht niet in staat is om aan haar verplichtingen te voldoen, worden deze verplichtingen opgeschort voor zolang de overmacht voortduurt.

9.2           Mocht de overmacht situatie langer dan 3 maanden duren, dan zijn partijen gerechtigd om de Overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring te ontbinden. In geval van overmacht is Afnemer of Consument niet gerechtigd tot enige vorm van schadevergoeding.

9.3           Overmacht bestaat indien de uitvoering van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden buiten de wil van RILOH, ongeacht of die omstandigheden ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst waren te voorzien. Tot de omstandigheden behoren onder meer stakingen en bedrijfsbezettingen, ziekte van eigenaar en/of eventueel personeel, bedrijfsstoornissen, vertraagde of uitblijvende leveringen aan RILOH en transportstoringen.

 

10.           Reclame

10.1         Afnemer en Consument zijn verplicht de Producten onmiddellijk na aankomst op plaats van bestemming of na plaatsing of, indien dit eerder is, na ontvangst door hem zelf of door een in zijn opdracht handelende derde, nauwkeurig te (doen) inspecteren. Eventuele reclames over verschillen in hoeveelheid tussen de afgeleverde Producten en/of Diensten en de daarvoor op de Orderbevestiging en/of factuur gegeven beschrijving als mede over uiterlijk zichtbare gebreken dienen terstond bij ontvangst aan RILOH of, in voorkomend geval, de transporteur kenbaar te worden gemaakt, op straffe van verval van rechten. Eventuele reclames over niet onmiddellijk zichtbare gebreken aan Producten en Diensten dienen binnen vijf werkdagen na constatering door Afnemer of Consument schriftelijk aan RILOH te worden kenbaar gemaakt, zulks even zeer op straffe van verval van rechten en alles onverminderd het bepaalde in artikel 12 van deze Voorwaarden.

10.2         Afnemer en Consument zullen RILOH alle medewerking verlenen die nodig is teneinde de gegrondheid van de reclame te (doen) controleren. Hieronder valt, het RILOH in de gelegenheid te stellen de installatie en/of het gebruik van de Producten of Diensten ter plaatse te (doen) controleren.

10.3         Tenzij RILOH hiervoor schriftelijk toestemming heeft gegeven worden retourzendingen niet geaccepteerd. De kosten voor het retourneren na schriftelijke toestemming van RILOH zijn voor rekening van Afnemer en/of Consument terwijl de geleverde Producten voor diens risico blijven.

10.4         Reclames geven Afnemer of Consument nimmer het recht om (een deel van) de betaling op te schorten, terwijl compensatie nadrukkelijk wordt uitgesloten.

10.5         Verzoeken tot reclames zullen niet in behandeling worden genomen, indien blijkt dat door Afnemer of Consument en/of derden aan de geleverde Producten en/of Diensten wijzigingen zijn aangebracht dan wel dat deze zijn gerepareerd.

10.6         Indien er vóór de levering van de bestelde Producten en/of Diensten algemeen ingevoerde wijzigingen met betrekking tot de constructie en/of uitvoering van de Producten en/of Diensten zijn doorgevoerd, kan dit geen grond zijn voor reclame.

 

11.           Betaling

11.1         Betalingen dienen te geschieden binnen 8 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

11.2         Alle betalingen zullen zonder korting, inhoudingen of verrekening geschieden op een door RILOH aan te geven wijze. Afnemer en Consument heeft nimmer het recht zijn betalingsverplichting op te schorten.

11.3         Door het enkel verstrijken van een betalingstermijn is Afnemer of Consument in verzuim. In dat geval zijn alle vorderingen van RILOH op Afnemer of Consument uit hoofde van de betreffende Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.

11.4         Afnemer of Consument is, zonder nadere ingebrekestelling, over alle bedragen die niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn zijn betaald, vanaf die dag rente verschuldigd, gelijk aan de wettelijke rente, vermeerderd met een opslag van 2%.

11.5              Indien Afnemer of Consument ook na het verstrijken van een bij aangetekende brief gestelde nadere betalingstermijn het verschuldigde bedrag en rente niet heeft betaald, is Afnemer en Consument verplicht RILOH alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, te vergoeden. De te vergoeden buitengerechtelijke kosten zullen worden berekend op 10% van het totaal door Afnemer of Consument verschuldigde bedrag. De te vergoeden gerechtelijke kosten zullen worden berekend op basis van de daadwerkelijke proceskosten van RILOH, waaronder begrepen maar niet beperkt tot de advocaatkosten.

11.6              Betalingen door of vanwege Afnemer of Consument strekken achtereenvolgens ter voldoening van de door hem verschuldigde buitengerechtelijke incassokosten, de gerechtelijke kosten, de door hem verschuldigde renten en daarna in volgorde van ouderdom de open-staande hoofdsommen, ongeacht andersluidende aanwijzing van Afnemer of Consument.

11.7              Afnemer of Consument kan slechts bezwaar maken tegen de factuur binnen de betalingstermijn, onverminderd het bepaalde in artikel 10.1.

11.8              RILOH heeft het recht om de afgifte van alle zaken en bescheiden welke zij van Afnemer of Consument onder zich heeft, op te schorten totdat de aan Afnemer of Consument verstuurde facturen, daarbij inbegrepen eventuele rente en kosten, geheel voldaan zijn.

11.9              Vanaf het moment dat Afnemer of Consument in verzuim is, is  RILOH gerechtigd alle overige vorderingen die zij op Afnemer of Consument heeft direct op te eisen en is RILOH bevoegd verdere leveranties op te schorten totdat de openstaande facturen, inclusief rente en kosten, volledig door Afnemer of Consument zijn voldaan.

11.10           RILOH is gerechtigd om, wanneer zij van oordeel is dat Afnemer of Consument zijn verplichtingen niet of niet tijdig zal kunnen voldoen, van Afnemer of Consument vooruitbetaling of zekerheidsstelling te verlangen.

 

12.           Garantiebepalingen

12.1             RILOH verleent zelf behoudens het bepaalde in artikel 12.3 niet méér garantie op de door haar geleverde Producten dan Fabrikant op deze Producten afgeeft al dan niet rechtstreeks aan de eindgebruiker. RILOH verplicht zichzelf de bepalingen van de door Fabrikant verstrekte garantie van de geleverde  Producten te volgen. De betreffende garantiebepalingen zijn normaal gesproken bij de Producten ingesloten.

Voor reparaties geldt een garantietermijn van 3 maanden voor de desbetreffende reparatie en de eventueel vervangen onderdelen.

12.2             Het is Afnemer of Consument niet toegestaan om reparatiewerkzaamheden te verrichten aan de Producten. Afnemer of Consument zal alleen met toestemming van RILOH of Leverancier van RILOH eventueel ontbrekende onderdelen leveren, dan wel Producten vervangen.

12.3             Afnemer is verplicht om RILOH onverwijld op de hoogte te stellen van klachten van eindgebruikers en haar in de gelegenheid te stellen deze binnen redelijke termijn ex artikel 7:21 lid 3 BW af te handelen.

12.4             Na het verstrijken van de in artikel 12.1 bepaalde garantie termijn vrijwaart RILOH Afnemer tegen mogelijke aanspraken die eindgebruikers op basis van non-conformiteit van Producten ex artikel 7:21 BW jegens Afnemer hebben. RILOH vrijwaart Afnemer echter niet ingeval deze in strijd met de artikelen 12.2 en 12.3 heeft gehandeld. De vrijwaring gaat ieder geval niet verder dan waar RILOH wettelijk toe is gehouden.

12.5             RILOH verplicht zichzelf om de op Afnemer rustende verplichtingen ex artikel 7:21 BW over te nemen en deze jegens de eindgebruikers binnen een redelijke termijn en zonder voor hen ernstige overlast na te komen.

 

13.           Aansprakelijkheid

13.1             Behoudens opzet of grove schuld van eigenaar of personeel van RILOH, en onverminderd het bepaalde in deze Voorwaarden, is de totale aansprakelijkheid van RILOH jegens Afnemer en Consument in of buiten de Overeenkomst in elk geval beperkt tot het laagste van, ofwel, het bedrag dat RILOH aan haar verzekeraar in rekening kan brengen, ofwel, het factuurbedrag van de Overeenkomst. Desgewenst verstrekt RILOH informatie over de verzekeringen.

13.2             Behoudens opzet of grove schuld van eigenaar of personeel van RILOH, is RILOH nimmer aansprakelijk voor enige andere, directe of indirecte schade van Afnemer of Consument of derden waaronder mede begrepen gevolgschade, immateriële schade, bedrijfs- of milieuschade.

13.3             Behoudens opzet of grove schuld van eigenaar of personeel van RILOH zal Afnemer of Consument RILOH vrijwaren voor en van alle aanspraken van derden, hoe genaamd ook, ter zake van vergoeding van schade, kosten of interesten, verband houdend met de Producten dan wel voortvloeiende uit het gebruik van de Producten.

 

14.           Opschorting / Ontbinding

14.1             Indien Afnemer of Consument in enig opzicht nalatig mocht zijn met de nakoming van zijn verplichtingen is RILOH naar haar keuze gerechtigd om ofwel de uitvoering van lopende overeenkomsten op te schorten ofwel gesloten Overeenkomsten geheel of gedeeltelijk te ontbinden, een en ander onverminderd  het recht vergoeding van schade, kosten en interest te vorderen.

14.2             In geval Afnemer in staat van faillissement wordt verklaard, surséance van betaling aanvraagt, overgaat tot liquidatie van zijn bedrijf, zijn bedrijf anderszins stil komt te liggen, beslag op (een belangrijk deel van) diens activa wordt gelegd of hij anderszins blijk geeft insolvabel te zijn, zullen van rechtswege alle Overeenkomsten tussen RILOH en Afnemer zijn ontbonden tenzij RILOH binnen een redelijke termijn te kennen geeft nakoming van (een deel van) de gesloten Overeenkomst te wensen.

14.3             In geval zich een gebeurtenis als bedoeld in artikel 14.2 voordoet, zijn alle vorderingen van RILOH op de Afnemer onmiddellijk in het geheel opeisbaar en is RILOH gerechtigd de betreffende producten terug te nemen. In dit geval zijn RILOH en haar gemachtigden gerechtigd om de terreinen en gebouwen van de Afnemer te betreden teneinde de Producten in bezit te nemen. De Afnemer is verplicht de nodige maatregelen te nemen teneinde RILOH in de gelegenheid te stellen haar rechten te effectueren.

 

15.           Eigendomsvoorbehoud

15.1             De eigendom van geleverde Producten gaat pas over van RILOH op Afnemer of Consument, wanneer Afnemer of Consument al hetgeen hij terzake van Overeenkomst en Orders betreffende Producten verschuldigd is of zal worden, inclusief eventuele rente, schade en kosten, volledig heeft voldaan.

Op reparaties van Producten geld het recht van retentie.

15.2             Afnemer verplicht zich om de Producten die nog niet in eigendom zijn overgegaan gescheiden van andere producten en duidelijk identificeerbaar als eigendom van RILOH te bewaren.

15.3             Voordat de eigendom van de Producten op de Afnemer is overgegaan, is deze niet gerechtigd de Producten aan derden te verhuren, in gebruik te geven, te verpanden of anderszins te bezwaren.

15.4             Afnemer is slechts gerechtigd Producten, voordat de eigendom is overgegaan, te verkopen, af te leveren of te verwerken, voorzover dit in het kader van de normale bedrijfsuitvoering voor Afnemer noodzakelijk is.

 

16.           Wijziging Voorwaarden

16.1             Deze Voorwaarden kunnen door een enkele mededeling door RILOH aan Afnemer en Consument gewijzigd worden. Bij gebreke van protest binnen 30 dagen na mededeling gelden en na deponeren bij Kamer van Koophandel gelden de gewijzigde Voorwaarden vanaf de dag van ondertekening door Kamer van Koophandel, op alle nieuwe overeenkomsten alsook op alle nog lopende Overeenkomsten voorzover deze worden uitgevoerd na de dag der mededelingen.

 

17.           Toepasselijk recht en geschillen

17.1             Op de krachtens deze Algemene voorwaarden te sluiten en gesloten Overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing, zulks met uitsluiting van het Weens Koopverdrag en eventuele andere internationaal-materieelrechtelijke regelingen

17.2             Alle geschillen tussen RILOH en Afnemer en Consument zullen, indien in der minne niet tot een regeling kan worden gekomen, uitsluitend worden berecht door een bevoegd rechter in Nederland.

 

Uitgave: februari 2006

 

 

 

RILOH Technische dienstverlening en handelsonderneming

W.P.M. Heijdens

 

Menu

  • Home
  • Over ons
    • Partners
  • Service
  • Storingsformulier
  • Contact
  • Algemene voorwaarden

Openingstijden

Maandag
Op afspraak
Dinsdag
Op afspraak
Woensdag
Op afspraak
Donderdag
Op afspraak
Vrijdag
Op afspraak
Zaterdag
Op afspraak
Zondag
Gesloten

Contact

Ambachtstraat 4C
7587 BW De Lutte
Tel: 0541-551216
E-mail

Contact

Onze partners:

(c) 2012-2023 RILOH Technische Dienstverlening en Handelsonderneming
Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent.Akkoord Lees meer
Cookiebeleid

Noodzakelijk Altijd ingeschakeld